Методика Гленна Домана



Трішки про автора цієї методики. Гленн Доман (Glenn Doman, 1919 – 2013) – американський лікар-фізіотерапевт, автор відновлюваних методик для дітей з ураженнями нервової системи і навчальних методик розвитку для всіх дітей. Засновник Інституту досягнення потенціалу людини (The Institutes for the Achievement of Human Potential) та власного видавництва «Gentle Revolution», яке у 1964 році випустило перший бестселлер Домана  «How To Teach Your Baby To Read» («Як навчити Вашу дитину читати»).  Загалом Доман є автором шести книг для батьків - «How To Teach Your Baby To Read», «How To Teach Your Baby Math»,  «How To Give Your Baby Encyclopedic Knowledge», «How To Teach Your Baby To Be Physically Superb», «How To Multiply Your Baby’s Intelligence».

Розробляючи свою методику, Доман спирався на багаторічні дослідження, що проводяться в різних країнах світу, які показали, що за перші 6 років життя діти дізнаються в три рази більше інформації, ніж за всю решту життя. "Навчання - це гра, яку слід припиняти раніше, ніж дитина втомиться" - вважає Доман, а підтримати в ньому інтерес і допитливість можна швидкістю і новизною. Усі знання він розділив на 10 галузей - біологія, історія, географія і т.д. 

Доман стверджував, що мозок дитини з самого народження запрограмований на навчання, і поки йде його активне зростання (після трьох років він істотно сповільнюється, а після шести практично припиняється), дитині не потрібно ніякої додаткової мотивації для навчання. Якщо грамотно організувати процес, будь-яка дитина з насолодою буде вчитися всьому, що ви їй запропонуєте. Основною буде легкість,  оскільки  знання за допомогою карток засвоюватимуться автоматично, відкладаючи у пам’яті зображення того, що наочно демонструється дитині.   

Мій досвід. Про дану методику я дізналась із слів знайомих подруг, одразу нею зацікавилась, та на початках придбала кілька комплектів карток. Почали займатись із дитиною у віці 1,5 роки - у цьому віці дитина вже здатна розуміти, що картки не можна розривати навпіл, вона починає активно розглядати зображення, розрізняє форми та кольори. У 2 роки дочка знала усі речі вжитку, пам’ятки архітектури, явища, ягоди, фрукти, тварин, рослини. Із молодшим сином за даною методикою ми займаємося трохи із пізнішого віку – від 2-х років, оскільки він у нас розвивається за прикладом старшої сестри.  На сьогодні (у віці 2,6 роки) він знає усі кольори,  види транспорту, тварин, птахів, перелік речей домашнього вжитку, і з кожним заняттям він щоразу запам’ятовує щось нове. Діти можуть годину сидіти на підлозі, перебираючи розкладені картки, сортувати їх за різними ознаками, вивчати із них літери, складати склади, пробувати читати. Перші букви моя донька почала знаходити саме у цих картках, зараз пробує по них також читати (вік 5,6 років). Картки із цієї методики ми використовуємо при підготовці до школи.  

Переваги цієї методики:
  • -        Швидко опановується, запам’ятовується, за відносно короткий проміжок часу дитина запам’ятовує великий обсяг інформації;
    -          Методика підходить для абсолютно усіх дітей, різного віку та розвитку, також вона може застосовуватись для дорослих, які перенесли інсульти із частковою втратою пам’яті;
    -          Легко займатись у домашніх умовах, так як не потребує додаткової площі  та окремого місця заняття.
    -          Доступність цін на набори карток.

Недоліки:
-          Використання знань, набутих шляхом навчання. Предмети, які вивчаються за допомогою цих карток, необхідно супроводжувати роз’ясненням, для чого вони існують, що роблять, чим є корисним для людини. Такі пояснення забирають більше часу при навчанні, однак є більш зрозумілим та корисним для дитини; інакше який зміст зазубрювати пам’ятки архітектури 2-річній дитині, якщо вона не здатна осягнути, для чого вони створювались.    

Застосування
Завдання 1. Тренування зорової пам’яті (для дітей 5-6-ти років)
Пропонується розкласти 10 карток, що включають різну тематику (тварини, рослини,  овочі-фрукти,  явища, предмети, речі вжитку, транспорт) та запам’ятати протягом однієї хвилини. Далі необхідно забрати картки зі столу та попросити дитину згадати усе, що було на них зображено. Необхідно повторити не менше, ніж 6 карток із 10-ти. 
Приклад:
Змія, фотоапарат, велосипед, автобус, ківі, лев, квітка, чайник, каска, цвях
Єнот, трактор, квасоля, гранат, книга, хмара, павук, крокодил, кокос, скрипка 
Млин, чайка, іній, курча, вітрильник, баран, залізниця, телефон, каструля, банан
Сніг, коала, галка, бджола, тролейбус, болото, кава, часник, весна, зірки
Жолудь, пінгвін, сонце, міст, ножиці, морква, сукня, озеро, листя, туман 

Завдання 2. Сортування (для дітей 4-х років)
Пропонується відсотувати картки за прикладом «їжа – не їжа», «овочі - фрукти», «живе – не живе», «татові речі – мамині речі».  При розкладанні карток необхідно обґрунтувати свій вибір та розповісти, що ти знаєш про ці речі.   

Література:
  1. 1 Вчимося читати з пелюшок / Серія «Маленький геній», 49 карток із рисунками; на укр. мові. – Луганськ:  ТОВ «Авеню», ТМ «Забавка», 2011 р.
    2.      Геній з пелюшок: методика Г. Домана. – Х.: ТОВ «АН ГРО ПЛЮС», видавництво «Світогляд», 2014 р.
    3.      Гра настільна «Тематичні картки»: для дітей від 2-х років. – Дніпропетровськ:  ПП «РВК «Фреш Адіес», ТМ «Vlady Toys», 2013 р.
    4.      Лісіцина І. С. Готуємось до школи граючись / За ред.  С.С. Скляр. – Х.: Книжковий клуб «Клуб Сімейного Дозвілля», 2006. – 128 с.
    5.      Складай та читай / Серія «Маленький геній», 70 карток із 28 слів з рисунками; на укр. мові. – Луганськ: ТОВ «Авеню», ТМ «Забавка», 2012 р.   

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Підготовка до школи - моя методика

Можливі запитання для майбутнього першокласника